|
Nogle der kan identificere denne plante?
|
|
13-08-2009, 10:29
Besked: #1
|
|||
|
|||
|
Nogle der kan identificere denne plante?
Hej
Jeg har fået denne herlige løgplante af min farmor tidligere på året, som har fået den af sin mor. Men på trods af, at farmor er en rigtig blomsterkender og har masser af plantebøger, så er det ikke lykkedes os, at finde navnet og dens oprindelse. Her er hvad jeg ved om den: - Et løg bliver ca. 6 år. - Det sidste år løget lever, vokser der en stammeligende "pind" ud af løget, hvoraf, der kommer en hvid blomst (som lugter lidt af rådden æg, ifølge farmor) - Hver år ligger planten nye løg Den største af planterne på billederne er ca. 3 år. Jeg har desværre ikke et billede af en med blomst og venter selv spændt på, at en af dem går "i blomst". Jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig, da jeg syntes det er en rigtig sjov plante og "arvestykke". Med Venlig Hilsen Liva |
|||
|
13-08-2009, 17:15
Besked: #2
|
|||
|
|||
|
RE: Nogle der kan identificere denne plante?
Jeg skal gøre mit bedste
Lover ingenting
|
|||
|
13-08-2009, 19:13
Besked: #3
|
|||
|
|||
|
Kan det passe at blomsten ikke er hvid men nærmere lilla?
Synes ihvertfald blomsterne på de billeder jeg har set er lid anderledes end hvid. Bladene ligner dog.. Nå men til hvad jeg tror det kunne være efter lidt hjælp andet steds fra: En Amorphophallus se evt. beskrivelse på engelsk her. Leopardpalme på dansk. |
|||
|
13-08-2009, 20:01
Besked: #4
|
|||
|
|||
|
Tusind mange tak
Det er da lige præcis sådan en det er.. Det kan hvis ikke være andre... Ringede lige til farmor og fortalte nyheden, og hun mente bestemt hun hele tiden havde sagt den var rødlig, så nok bare mig der havde hørt forkert ![]() Igen mange tak for hjælpen.. Liva |
|||
|
13-08-2009, 20:03
Besked: #5
|
|||
|
|||
|
Det var så lidt
![]() Synes dog den ser pænest ud når den ikke blomstrer Meget underlig plante !
|
|||
|
« Næste ældste | Næste nyeste »
|
| Mulige relaterede tråde... | |||||
| Tråd: | Forfatter | Svar: | Set: | Sidste besked | |
| Kender nogen denne staude ? | Marta Lundsgaard | 1 | 61 |
26-07-2010 17:10 Sidste besked: lis |
|
| Spansk plante | MetteCecilie | 3 | 86 |
13-07-2010 10:42 Sidste besked: lis |