|
Dræbersnegle.
|
|
25-05-2010, 20:51
Besked: #1
|
|||
|
|||
|
Dræbersnegle.
[attachment=341]
Har du set noget til dræbersnegle i år. Hvis du er i tvivl om udseendet på den, så se her: http://www.skovognatur.dk/DyrOgPlanter/A...glenoegle/
|
|||
|
26-05-2010, 19:19
Besked: #2
|
|||
|
|||
|
RE: Dræbersnegle.
Jeg har endnu aldrig set dræbersnegle her eller hos naboerne. Noget længere væk var de meget plaget af dem for et par år siden, men af en eller anden grund ser de dem ikke længere. Tilgengæld har vi masser af almindelige snegle med hus, og de der små djævle der ligner miniskovsnegle, de spiser jordbær, tagetes og nelliker,- altså ikke rup og stub, bare så meget at det er irriterende.
|
|||
|
26-05-2010, 19:40
Besked: #3
|
|||
|
|||
|
Jamen Anne er du sikker på at de der små djævle ikke er dræbersnegle unger. Oftest ser man kun ungerne, for dem er der flest af. Sneglen lægger ca. 400 æg i sin levetid.
|
|||
|
27-05-2010, 13:40
Besked: #4
|
|||
|
|||
|
Ja da, jeg har selv spurgt dem
Næ, jeg puttede et par stykker i et syltetøjsglas og spurgte en der ved besked med sådan noget kryb, han sagde de hedder agersnegle. Om det så er det helt rigtige navn eller det bare er "kælenavn" ved jeg ikke. Jeg ved tilgengæld at de er ret vilde med min have, fordi jeg er så luddoven at jeg har flis på det hele (har ikke rørt et hakkejern siden 94) de nyder da og ligge og gasse sig nede under det. |
|||
|
« Næste ældste | Næste nyeste »
|

Facebook
Søg
Medlemsliste
Kalender
Hjælp

Næ, jeg puttede et par stykker i et syltetøjsglas og spurgte en der ved besked med sådan noget kryb, han sagde de hedder agersnegle. Om det så er det helt rigtige navn eller det bare er "kælenavn" ved jeg ikke.