|
Brombær lignende
|
|
30-09-2009, 15:00
(Denne besked var sidste ændret: 02-10-2009 16:28 af Sanne.)
Besked: #1
|
|||
|
|||
|
Så er det min tur til at spørge om en plante/blomst og i virkeligheden er det ingen af delene jeg kan vise, men derimod frugten. Planten er næsten 1,5 m høj og har flotte bær på en stængel. Som sagt ligner de brombær, men kun i farve og opbygning. Der er dog kun en krans frugter på hvert bær. jeg vil blive meget glad hvis nogen kan hjælpe mig (og især min veninde med at sige hvad de hedder. Det skal siges at de pludselig dukkede op af sig selv i deres have, så de må være kommet dertil med fuglene.). Jeg har taget nogle bær med hjem og vil prøve at plante dem. Med mange plantehilsener Sanne |
|||
|
02-10-2009, 16:27
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: Brombær lignende
Er der virkelig ingen der kan hjælpe mig!!!!!
Med mange plantehilsener Sanne |
|||
|
02-10-2009, 19:22
(Denne besked var sidste ændret: 02-10-2009 19:26 af anne.)
Besked: #3
|
|||
|
|||
(02-10-2009 16:27)Sanne Skrev: Jo da det er helt sikkert en kermesbær. Lidt giftig, så ikke noget med at prøvespise. den kommer igen næste år, men derudover ved jeg ikke mere om den. Der står en del om den i linket herunder.http://www.havenyt.dk/artikler/prydhaven...r/921.html |
|||
|
03-10-2009, 18:43
Besked: #4
|
|||
|
|||
(02-10-2009 19:22)anne Skrev: Jo da Du er simpelthen en skat!! Min veninde sagde hun har smagt på den og det kan jeg så vise hende at det skal hun ikke. Jeg tror så heller ikke jeg vil have den i haven, når den er så giftig! Men tusind tak!!
Med mange plantehilsener Sanne |
|||
|
03-10-2009, 19:29
Besked: #5
|
|||
|
|||
|
Velbekomme, det er godt vi kan hjælpe hinanden. Jamen den er da flot, når den står med bær på. Kan du ikke forklare dine børn at de ikke må spise bærrene fordi de er giftige?
|
|||
|
« Næste ældste | Næste nyeste »
|

Facebook
Søg
Medlemsliste
Kalender
Hjælp

Er der virkelig ingen der kan hjælpe mig!!!!!
det er helt sikkert en kermesbær. Lidt giftig, så ikke noget med at prøvespise. den kommer igen næste år, men derudover ved jeg ikke mere om den. Der står en del om den i linket herunder.
Du er simpelthen en skat!! Min veninde sagde hun har smagt på den og det kan jeg så vise hende at det skal hun ikke. Jeg tror så heller ikke jeg vil have den i haven, når den er så giftig! Men tusind tak!!